Camino Mozárabe - 2015 (19.05. -15.06.2015)
Camino Mozarabe ali Camino de los Mozarabes je ena izmed
novejših poti v sklopu omrežja poti Camino de Santiago. Camino Mozarabe je bil
na terenu označen šele leta 1999. Pot je dobila ime po Mozarabcih, krščanskih
prebivalcih na tistem območju Španije, ki je bilo od 7. stoletja dalje več
stoletij pod arabskimi osvajalci z druge strani Sredozemskega morja. Ti kristjani
so te poti uporabljali, da so dosegli eno izmed najstarejših poti, ki vodijo
proti Santiagu - Via de la Plato.
Camino Mozarabe vodi
od juga Španije proti Meridi v pokrajini
Extremadura, kjer se priključi na pot Via de la Plata. Pot ima tri krake. Prvi krak vodi od Malage
do Baene, dolžina tega kraka je cca 160 km. V Baeni se ta krak združi z drugim
krakom, ki prihaja iz Almerie preko Granade. Od tam vodi skupna pot Camino Mozarabe preko
Cordobe do Meride. Od Malage do Cordobe
je cca 220 km poti, od Cordobe do Meride pa še 270 km. Od Granade do Cordobe je dobrih 170 km, od
Almerie do Cordobe pa približno 370 km.
Camino Mozarabe - dva kraka |
Tretji krak je najkrajši. Prične se v mestu Jaen in se po
54,4 km poti v kraju Alcaudete priključi na krak, ki vodi od Almerie preko
Granade proti Baeni, Cordobi in Meridi. Ta krak na zgornji skici ni vrisan.
Pot Camino Mozarabe vodi po najbolj vročem delu Španije in
tudi celotne Evrope. Temperature med junijem in septembrom so običajno okrog 35
stopinj C, znajo pa se povzpeti tudi tja do 47 stopinj. Pot se prične na obalah
Mediteranskega morja. Prvi del poti poteka po pokrajini Andaluziji, večinoma
med ogromnimi nasadi oljk. V drugem delu preidemo v pokrajino Extremaduro, ki
je najrevnejša med vsemi španskimi pokrajinami. Tam je v glavnem razvita
živinoreja, veliki pašniki so porasli le z redkimi starimi hrasti. Srečamo pa tudi velika polja
žit, sončnic in riža. Velika večina nasadov in polj je opremljenih z
namakalnimi sistemi. Številna so vodna zajetja z umetnimi akumulacijami. Veliko
je tudi sončnih elektrarn.
Romarska pot se večino časa poslužuje nekdanjih poti, ki so na
tem območju obstajale že stoletja. Prve izmed teh poti so rimske ceste, ki so
vodile proti Meridi, v časih rimske zasedbe Pirenejskega polotoka zelo pomembne
naselbine z imenom Emerita Augusta.
.
Drugi del poti poteka po trasi nekdanje železniške proge - Via Verde
de la Subbetica - po kateri je vozil slavni Del Aceite train (oljni vlak). Po tej progi so
prevažali plodove oljk do oljarn ter izdelano oljčno olje nazaj. Danes je proga
opuščena in v večjem delu preurejena v rekreacijske poti - povezava Via Verde de la Subbetica
Via Verde de la Subbetica |
Tretji tip poti pa so
nekdanje gonjaške steze (cañada), po katerih so v preteklih stoletjih gonjači vodili
živino iz južnih živinorejskih predelov proti severnim pokrajinam, kjer je mesa
primanjkovalo. Te poti so bile dolge tudi preko 800 kilometrov. Danes jih
marsikje na terenu obnavljajo in označujejo ter ponujajo turistom kot posebno
značilnost tega območja.
Teren, po katerem poteka pot, je sorazmerno zahteven. V
prvem delu poti je le malo ravnih odsekov.
Pot se dviga in spušča, premagati je potrebno kar precej višinskih
razlik. Razdalje med posameznimi naselji, v katerih je moč dobiti nastanitev, hrano in pijačo, so pogosto velike, včasih
tudi več kot 30 km, v enem primeru celo
39 kilometrov.
Albergi oziroma zavetišča za romarje so zaenkrat še redki. Zasilno prenočišče se včasih da dobiti v cerkvenih ustanovah ali v garderobah športnih objektov. Če tudi teh ni na voljo, se je treba ozreti za hostli ali kmečkimi turizmi (Casa rural), ki pa so precej dražji od namestitve v albergu. Za vsako etapo se je potrebno dobro pripraviti in preučiti možnosti za spanje, prehrano in poskrbeti za potrebno količino pijače na poti.
Nekaj koristnih povezav:
Vodnik po Camino Mozarabe (angleščina) - PDF
relief poti od Granade do Meride |
Albergi oziroma zavetišča za romarje so zaenkrat še redki. Zasilno prenočišče se včasih da dobiti v cerkvenih ustanovah ali v garderobah športnih objektov. Če tudi teh ni na voljo, se je treba ozreti za hostli ali kmečkimi turizmi (Casa rural), ki pa so precej dražji od namestitve v albergu. Za vsako etapo se je potrebno dobro pripraviti in preučiti možnosti za spanje, prehrano in poskrbeti za potrebno količino pijače na poti.
Nekaj koristnih povezav:
Vodnik po Camino Mozarabe (angleščina) - PDF
Opis etap Granada - Merida
Opis etap - od Cordobe dalje
Asociacion Jacobea de Malaga
Mundicamino - Camino Mozarabe
Seznam albergov - od Malage do Santa Cruza
Seznam albergov - od Jaena do Meride
Pot je na vsej dolžini dobro markirana. Običajne so rumene puščice, ki so narisane na stebrih, drevesih, prometnih znakih, odbojnih ograjah, zidovih hiš in kjerkoli drugje. Pogosti so granitni stebrički s simbolom poti Mozarabe in rumeno puščico. Veliko časa po isti trasi potekajo druge poti, planinske in turistične in v takih primerih si lahko pomagamo tudi z oznakami le-teh.
Opis etap - od Cordobe dalje
Asociacion Jacobea de Malaga
Mundicamino - Camino Mozarabe
Seznam albergov - od Malage do Santa Cruza
Seznam albergov - od Jaena do Meride
Pot je na vsej dolžini dobro markirana. Običajne so rumene puščice, ki so narisane na stebrih, drevesih, prometnih znakih, odbojnih ograjah, zidovih hiš in kjerkoli drugje. Pogosti so granitni stebrički s simbolom poti Mozarabe in rumeno puščico. Veliko časa po isti trasi potekajo druge poti, planinske in turistične in v takih primerih si lahko pomagamo tudi z oznakami le-teh.
Z Danico sva si zastavila cilj, da prehodiva dva kraka poti
Camino Mozarabe. Pričela bi v Malagi in
najprej prehodila del poti do mesta Baena v dolžini cca 160 km. Potem bi se z
avtobusom odpeljala v Granado, kjer je planiran dan počitka, namenjen ogledu
mestnih znamenitosti. Sledi drugi del poti od Granade do Cordobe v dolžini cca
170 km. Tukaj bi si privoščila naslednji dan počitka in ga namenila za ogled La
Mezguite. Tretji in zadnji del romanja
bi bil pohod od Cordobe do Meride, dolžina tega odseka je cca 270 km. Iz Meride bi se z avtobusom odpeljala v
Sevillo in za konec preživela še nekaj dni v tem mestu. Naj že zdaj povem, da sva se plana kar dobro
držala in da nama ga je uspelo v celoti uresničiti.
Pot v Španijo in
nazaj
Logistika potovanja v Španijo in nazaj ni povsem enostavna,
če želiš potovati čimbolj poceni in obenem kolikor toliko hitro in udobno. Ker sva pohajkovanje po Španiji nameravala
pričeti v Malagi, sva najprej poiskala možnosti za prevoz z letalom. Našla sva
let nizkocenovne družbe Ryanair iz Bologne dne 18.5.2015 ob 13.15 uri, s
pristankom v Malagi ob 16.05 uri. Za dve vozovnici in en kos prtljage sva
plačala 107 eur. Za prevoz prtljage
imava svoj sistem. V en večji nahrbtnik spraviva poleg osebne prtljage še dva
para pohodnih palic, obe spalni vreči in vso tisto osebno opremo, ki se je ne
sme nositi v kabino letala (tekočine kot so milo, krema za sonce, zobna pasta v
večji tubi, škarjice, žepni nož ). Ta nahrbtnik oddava kot prtljago, cena zanj
je običajno 15 ali 20 evrov. Drugi, olajšan nahrbtnik vzameva s seboj v kabino
kot osebno prtljago, ker ga brez težav lahko stlačiva v tisto zloglasno
Ryanairovo škatlo za kontrolo dimenzij prtljage. Če namreč torbe, kovčka ali
nahrbtnika ne moreš stlačiti v kontrolno škatlo, moraš mastno doplačati za prevoz takega kosa. Običajno nama deklice na okencu ponudijo, da lahko
brezplačno oddava tudi drugi nahrbtnik.
Do Bologne sva se odpeljala z GoOptijem, cena prevoza 60
evrov. Pri prevozu do Bologne sva imela
malo smole. Na letališču v Bologni sva
želela biti vsaj dve uri pred odletom letala, zato sem navedel kot zadnjo uro
prihoda 11.uro dopoldan. GoOpti ponuja
okno širine največ 4 ure, v katerem garantira prihod na cilj. V tem primeru je
to pomenilo, da naju lahko dostavijo v Bologno med 07. in 11. uro. Žal so z
nama v Bologno potovali še trije mlajši
fantje, ki pa so imeli avion ob 09.uri. In tako se je zgodilo, da je
GoOpti določil za naju maksimalno okno
in nas dostavil v Bologno že ob 07.uri
zjutraj. Čakanje do 13.ure, ko sva končno odletela proti Španiji, se je
neskončno vleklo.
Pot nazaj je bila manj komplicirana. Iz Seville sva ob 06.35 uri najprej
letela v Barcelono, seveda ponovno z Ryanairom. Ob 08.uri sva
bila na barcelonskem letališču El Prat. Za dve vozovnici in kos prtljage sva plačala 74 evrov. Ob
11.15 sva imela let iz Barcelone v Treviso. Po uri in 40 minutah letenja sva
bila na letališču Antonio Canova v Trevisu ( strošek 78 evrov). Ob 14. uri naju
je pobral prijazni voznik GoOptija in naju za 36 evrov dostavil v Ljubljano,
kamor smo prispeli ob 16.45 uri.
Ni komentarjev:
Objavite komentar